Smog

URSUS wraca do Warszawy

28 września 2017 min
(galeria fotografii)

Autobusy elektryczne Ursus City Smile wożą mieszkańców Warszawy.

Autobusy elektryczne Ursus City Smile wożą mieszkańców Warszawy. Pierwsze pojazdy wyjechały już na stołeczne ulice. To kolejny krok Warszawy w stronę czystszego powietrza w mieście.

Na pierwszy rzut oka autobusy wyprodukowane przez Ursus Bus SA nie różnią się od innych, niskopodłogowych autobusów miejskich, które codziennie przemieszczają się po Warszawie. Stanowią one jednak przełom w obszarze transportu zbiorowego. Model Ursus City Smile 12 LFE to w pełni elektryczny, nowoczesny, 12-metrowy autobus miejski napędzany wyłącznie energią elektryczną. W odróżnieniu od pojazdów spalinowych czy hybrydowych - które także wyposażone są w mały silnik diesla - elektrobus Ursusa jest całkowicie zeroemisyjny. Oznacza to, że nie emituje żadnych spalin do atmosfery, dzięki czemu pozytywnie wpływa na środowisko. Dodatkowo podczas ruszania z przystanku wytwarza czterokrotnie mniej hałasu niż autobusy z napędem diesla i hybrydowym. A to kolejny, ważny czynnik, który pozytywnie wpływa na cały miejski ekosystem.

– Problemy miast ze smogiem, wymuszają na samorządach szukanie rozwiązań, które będą w stanie w znaczący sposób zminimalizować niekorzystny wpływ komunikacji na środowisko. Jednym z nich jest bezemisyjna komunikacja publiczna. Dlatego cieszy nas fakt, że elektryczne autobusy Ursus City Smile 12 LFE, które w ogóle nie emitują spalin, mogą jeździć już po ulicach Warszawy – mówi Tomasz Nita, prezes Ursus Bus S.A.

Ursus Bus SA od dłuższego czasu intensywnie inwestuje w elektromobilność, jeden z najszybciej rozwijających się segmentów transportu publicznego. W czerwcu tego roku spółka powołała konsorcjum „Polski E-BUS”. Celem inicjatywy jest stworzenie projektu nowego, całkowicie polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego. Obecnie w ofercie Ursus Bus znajdują się również autobusy trzeciej generacji o napędzie alternatywnym. Autorska konstrukcja posiada silnik elektryczny z ogniwami wodorowymi. Premierowy model został po raz pierwszy zaprezentowany szerszej publiczności w marcu tego roku.

tytul: Kolejny karpacki wilk zabity z myśliwskiej kulitytul: Czy orzeł będzie ok?tytul: Eko-spotkania i Eko-wystawytytul: Kumiela – przykład negatywnej działalności hydrotechnicznejtytul: Konkurs ZAKRĘCENI W PRZESTRZENItytul: Akcja Recykling Daje Owoce wystartowała!tytul: RATUJMY RZEKItytul: Koalicja Recykling Górom
view_list  inne artykuły z tematu Smog:
mh

WIOŚ: Trudno jest z państwem rozmawiać, bo wy nie chcecie zrozumieć naszego toku rozumowania

Pojechałem wczoraj do Skawiny, żeby zobaczyć spotkanie mieszkańców tego miasta, którzy – bardzo oględnie mówiąc – są zaniepokojeni emisjami i smrodem z lokalnych zakładów przemysłowych z ludźmi odpowiedzialnymi za ochronę środowiska. W tym z nową szefową małopolskiego WIOŚ

mh

NIK: Spaliny są mordercze

NIK o ochronie powietrza przed zanieczyszczeniami cz. II
Emisja z sektora przemysłowego i z transportu

mh

Toksyczne podkłady kolejowe w sprzedaży – PAS wnosi do GIOŚ o kontrolę

Informacja prasowa PAS, DAS i WBS, Warszawa, 11 września 2018 r.

mh

Ogromne koszty zdrowotne i finansowe smogu z niskiej emisji – MPiT przedstawiło raport

W ostatnim czasie zaprząta głowy specjalistom od zanieczyszczeń, rozbieżność między ilością ofiar zanieczyszczeń powietrza podaną w raportach organizacji skupionych wokół PAS, a opublikowaną przez rząd. 44000  do 19000 ofiar rocznie.
Wynika z różnych definicji zanieczyszczeń powietrza, braku jednolitej metodologii, niewystarczającej jakości pomiarów i badań.
Zazwyczaj niezgodność oszacowań jest przyczyną do podważenia zdania dyskutanta. W tym przypadku jednak mimo, że podane liczby ofiar znacznie odstają od siebie i tak straty są porażające. W sumie jednak prezentowane wyniki oparte są na zbieżnych lub identycznych badaniach, a różnica wynika stąd, że eksperci rządowi skupili się na jednej z wielu możliwych przyczyn przedwczesnych zgonów (co podkreślają) - na tzw. niskiej emisji - i dla tego zjawiska prowadzili szacunki.
Poniżej zaprezentowany jest raport MPiT. To ważny głos, świadczący o tym, że decydenci otrzymali także od swoich specjalistów alarmujące, budzące grozę informacje dotyczące szkód jakie ponosi społeczeństwo na skutek niedostateczej ochrony przed smogiem.

mh

Sprzedaż odpadów węglowych lub zdrowie ludzi

List do Ministra Energii w sprawie rozporządzenia do Ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw

mh

Kopalnia Turów z koncernu PGE zaprzecza, że dokłada się do złego powietrza w Bogatyni

Kopalnia Turów tłumaczy wysokie stężenia pyłów zawieszonych w powietrzu transportem i niską emisją. Dolnośląski Alarm Smogowy wnioskuje o całoroczny monitoring w Bogatyni Zatoniu.

pokaż więcej touch_app
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.