tytul:  Elektrownie będą truły dłużejtytul:  Układy hybrydowetytul: Ceny energii będą rosłytytul: Z Wrocławia zniknie tysiąc pieców węglowych, a powietrze będzie czystsze. Dzięki Kawcetytul: Rząd wie co będzie z węglem za 10 lat?tytul: Najwięksi truciciele w Polscetytul: Ustawa o OZE nie sprzyja rozwojowi energetyki odnawialnej we wschodniej Polscetytul: Niekończące się upały
min
wiadomości

Zarząd Portu Antwerpii naciska na utworzenie stałej stacji bunkrowania LNG.

Wejście w życie dyrektyw siarkowej z dniem 1 stycznia 2015 roku spowodowało poszukiwanie przez operatorów promowych rozwiązań alternatywnych dla oleju napędowego.
opublkowano 13 sierpnia 2014r.

Jednym z tych rozwiązań jest LNG. Barierą jego wejścia na rynek jest między innymi fakt, iż obecnie nie istnieje jeszcze w 100% niezawodny łańcuch dostaw LNG. 

Dyrektywa siarkowa zmusiła tym samym porty do przystosowań. Wprowadzenie LNG przez przewoźników obliguje porty do rozwoju w tym kierunku w celu zachowania konkurencyjnej pozycji na rynku.

Prace przygotowawcze do wprowadzenia LNG  w portach północnej Europy trwają. Jednym z przykładów jest port w Antwerpii, którego Zarząd naciska na utworzenie stałej stacji bunkrowania LNG w porcie. Stacja miałaby powstać na początku 2016 roku.

Obecnie w porcie możliwe jest bunkrowanie dzięki wykorzystaniu cystern. Proces wygląda następująco: ciężarówka zabiera LNG z Zeebrugge by dostarczyć paliwo do barek stacjonujących na nabrzeżu. Barki pozwalają na tankowanie jednostek pływających w taki sam sposób w jaki obecnie bunkruje się olej napędowy.

Budowa stałej stacji tankowania LNG wpłynie na dostępność paliwa. Bunkrowanie alternatywnego paliwa będzie możliwe przez cały czas.

Władze portu uważają, że budowa stałej stacji bunkrowania LNG zmotywuje dostawców  LNG do podjęcia niezbędnych inwestycji upowszechniających użycie tego paliwa.

Zarząd Portu Antwerpii ogłosił już przetarg na budowę nowej stacji dopuszczając możliwość uczestnictwa firm prywatnych.

Budowa stacji byłaby po części dotowana w ramach projektu LNG Master Plan Rhine-Meuse-Danube, która stanowi część programu TEN-T Unii Europejskiej. Celem przedsięwzięcia Unii Europejskiej jest promowanie wykorzystywania LNG jako paliwa alternatywnego.

Zapewnienie ciągłości i maksymalizacja efektów w korytarzu transportowym jest możliwe tylko dzięki ścisłej współpracy Portu Antwerpii z odpowiednikami w Bazylei, Mennheim, Rotterdamie i Strasburgu.

W ciągu ostatnich kilku lat władze portu podjęły szereg kroków aby wprowadzić stałą infrastrukturę LNG w porcie, między innymi w marcu port w Antwerpii opublikował własne procedury bezpieczeństwa dotyczące procesu tankowania LNG .

żródło: http://promy24.com/pl

komentarz redakcji:

min

Północne kraje UE przechodzą na napędy gazowe w promach. Budują infrastrukturę, która pozwoli odejśc od oleju napędowego bardziej trującego dla powietrza i klimatu. Dyrektywa siarkowa, która to wymusza wchodzi w życie 1.1.2015r. Gdzie w tym procesie jest Polska?
Czy znów to nas nie dotyczy ? Przy braniu pieniędzy jesteśmy w UE, przy obowiązkach- nie.

R.Gawlik

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.