Energia

Zarząd Portu Antwerpii naciska na utworzenie stałej stacji bunkrowania LNG.

13 sierpnia 2014 min
(galeria fotografii)

Wejście w życie dyrektyw siarkowej z dniem 1 stycznia 2015 roku spowodowało poszukiwanie przez operatorów promowych rozwiązań alternatywnych dla oleju napędowego.

Jednym z tych rozwiązań jest LNG. Barierą jego wejścia na rynek jest między innymi fakt, iż obecnie nie istnieje jeszcze w 100% niezawodny łańcuch dostaw LNG. 

Dyrektywa siarkowa zmusiła tym samym porty do przystosowań. Wprowadzenie LNG przez przewoźników obliguje porty do rozwoju w tym kierunku w celu zachowania konkurencyjnej pozycji na rynku.

Prace przygotowawcze do wprowadzenia LNG  w portach północnej Europy trwają. Jednym z przykładów jest port w Antwerpii, którego Zarząd naciska na utworzenie stałej stacji bunkrowania LNG w porcie. Stacja miałaby powstać na początku 2016 roku.

Obecnie w porcie możliwe jest bunkrowanie dzięki wykorzystaniu cystern. Proces wygląda następująco: ciężarówka zabiera LNG z Zeebrugge by dostarczyć paliwo do barek stacjonujących na nabrzeżu. Barki pozwalają na tankowanie jednostek pływających w taki sam sposób w jaki obecnie bunkruje się olej napędowy.

Budowa stałej stacji tankowania LNG wpłynie na dostępność paliwa. Bunkrowanie alternatywnego paliwa będzie możliwe przez cały czas.

Władze portu uważają, że budowa stałej stacji bunkrowania LNG zmotywuje dostawców  LNG do podjęcia niezbędnych inwestycji upowszechniających użycie tego paliwa.

Zarząd Portu Antwerpii ogłosił już przetarg na budowę nowej stacji dopuszczając możliwość uczestnictwa firm prywatnych.

Budowa stacji byłaby po części dotowana w ramach projektu LNG Master Plan Rhine-Meuse-Danube, która stanowi część programu TEN-T Unii Europejskiej. Celem przedsięwzięcia Unii Europejskiej jest promowanie wykorzystywania LNG jako paliwa alternatywnego.

Zapewnienie ciągłości i maksymalizacja efektów w korytarzu transportowym jest możliwe tylko dzięki ścisłej współpracy Portu Antwerpii z odpowiednikami w Bazylei, Mennheim, Rotterdamie i Strasburgu.

W ciągu ostatnich kilku lat władze portu podjęły szereg kroków aby wprowadzić stałą infrastrukturę LNG w porcie, między innymi w marcu port w Antwerpii opublikował własne procedury bezpieczeństwa dotyczące procesu tankowania LNG .

żródło: http://promy24.com/pl

komentarz redakcji:

min

Północne kraje UE przechodzą na napędy gazowe w promach. Budują infrastrukturę, która pozwoli odejśc od oleju napędowego bardziej trującego dla powietrza i klimatu. Dyrektywa siarkowa, która to wymusza wchodzi w życie 1.1.2015r. Gdzie w tym procesie jest Polska?
Czy znów to nas nie dotyczy ? Przy braniu pieniędzy jesteśmy w UE, przy obowiązkach- nie.

R.Gawlik

tytul:  Elektrownie będą truły dłużejtytul:  Układy hybrydowetytul: Ceny energii będą rosłytytul: Z Wrocławia zniknie tysiąc pieców węglowych, a powietrze będzie czystsze. Dzięki Kawcetytul: Rząd wie co będzie z węglem za 10 lat?tytul: Najwięksi truciciele w Polscetytul: Ustawa o OZE nie sprzyja rozwojowi energetyki odnawialnej we wschodniej Polscetytul: Niekończące się upały
view_list  inne artykuły z tematu Energia:
mh

Zablokowanie przemian energetycznych jest groźne dla gospodarki oraz rozwoju D. Śląska i Polski

O debacie nt. transformacji energetycznej i gospodarczej Dolnego Śląska pod patronatem honorowym Marszałka Województwa

mh

RAPORT Górnictwo: węglowa przyszłość czy sprawiedliwa transformacja

Od wielu lat górnictwo węgla kamiennego w Polsce jest w dramatycznej sytuacji ekonomicznej. 

mh

Musimy uniezależniać się od węgla

Akcjonariusze podczas Walnych ENERGI i ENEI

mh

Polska Energiewende* 2023

Nie mamy strategii energetycznej transformacji. To sprzeczne z racją stanu Polski. PiS, ani opozycja parlamentarna tego nie  widzi? Teskt R. Gawlika z 2013 r aktualny dziś! czytaj... I słuchaj audycji w TOK FM na ten temat...

mh

Tu była kopalnia

31 marca i 1 kwietnia 2017 r. zapiszą się w historii polskiego górnictwa węgla kamiennego niewątpliwie. Jak? Oceni to historia. 

pokaż więcej touch_app
 
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.