opp
KRS 0000003647
opp
KRS 0000178876
Ratujmy Rzeki

Skarga EKO-UNII do Komisji Europejskiej na rozpoczęcie Przekopu Mierzei Wiślanej

18 lutego 2019 min
(galeria fotografii)

Skarga dotyczy rozpoczęcia realizacji bez wymaganych zgód środowiskowych inwestycji Przekopu Mierzei Wiślanej i budowy kanału żeglownego przez 3 obszary Natura 2000  ( inwestycja „Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - lokalizacja Nowy Świat”)

Stowarzyszenie EKO-UNIA jest stroną postępowania środowiskowego wobec inwestycji rządu RP pod nazwą „Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - lokalizacja Nowy Świat”.

Od decyzji uzgadniającej środowiskowe uwarunkowania realizacji tego przedsięwzięcia,  wydanej w dn. 5.12.2019 r. przez RDOŚ w Olsztynie, Stowarzyszenie złożyło jako strona odwołanie do GDOŚ w dn. 2.1.2019 r., powołując się na opinie ekspertów oraz załączając opinię ichtiologa dr Michała Skóry, dotyczącą negatywnego wpływu na gatunki i siedliska na obszarach Natura 2000, przez które ma przebiegać inwestycja( opinia dr Skóry- załącznik). W odwołaniu skupiamy się na najistotniejszym uchybieniu wydanej decyzji, jakim jest pominięcie znaczącego, negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na obszary Natura 2000 Zalew i Mierzeja Wiślana.

Szykowane są przez nas kolejne negatywne opinie ornitologów i biologów morskich, mówiące o wpływie na ptaki oraz ssaki bałtyckie.

Równocześnie 2.1.2019r  EKO-UNIA złożyła zażalenie na postanowienie RDOŚ w Olsztynie z dn. 12 grudnia 2018 o rygorze natychmiastowej wykonalności. Zarzucam m.in. naruszenie procedur administracyjnych określonych w kodeksie postępowania administracyjnego oraz bezprzedmiotowość rygoru natychmiastowej wykonalności w przypadku decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określonych w ustawie o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

czytaj więcej: Skarga [format pdf]

tytul: Rekuperacja zamiast oczyszczaczy!tytul: Alarm smogowy w miastachtytul: Normy CO2 dla ciężarówek ustalonetytul: Spotkania z cyklu *Recykling Rejs 2019*tytul: Prosimy,  zagłosuj na EkoWalentynki!tytul: EkoWalentynki 2019 tytul: Konsultacje społeczne w Bogatyni – jaka będzie przyszłość miasta i regionu za 25 lat?tytul: Selektywnie zbieramy, nie spalamy!
view_list  inne artykuły z tematu Ratujmy Rzeki:
mh

Piotr Topiński: Przywracanie rzekom wolności

Zaproponowano mi, bym do tego pięknego tytułu dodał rozumny, edukacyjny tekst. To się nie da! Byłby to jednak fantastyczny, znakomity tytuł projektu inwestycyjnego składanego do Komisji Europejskiej. Tak seksowny, że pieniądze prawie już są.

mh

Hydrotechniczne trupy inwestycyjne zamiast odpowiedzina katastrofę klimatyczną

Koalicji Ratujmy Rzeki w sprawie​ „Założeń do Programu Rozwoju Retencjina lata 2021-2027 z perspektywą do roku 2030”

mh

„Wszystkie rzeki prowadzą do morza”.

II konferencja KRR:  WSZYSTKIE RZEKI PROWADZĄ DO MORZA.
16-17 kwietnia w Gdańsku sprawdzamy jak faktycznie dbamy o nasze rzeki - zapraszamy!

mh

Jak wygląda Przekop Mierzei z kapitańskiego mostka?


Projekt jest bardzo stary i sięga końca XIX wieku.

mh

Przekop Mierzei: jak za jednym zamachem zaszkodzić Przyrodzie, stracić dużo pieniędzy i nie uzyskać nic w zamian

Przekop przez Mierzeję Wiślaną nie jest pomysłem nowym, podobnie jak koncepcje zasypania Zatoki Puckiej, zabudowy Wisły czy zabetonowania Półwyspu Helskiego.

mh

pomorskie.eu: Rząd nie słucha ani Komisji Europejskiej, ani samorządów. Rozpoczęła się wycinka lasów na Mierzei Wiślanej

Aleksander Olszak:
W piątek, 15 lutego 2019 r., ciężki sprzęt leśników wjechał na teren budowy przekopu Mierzei Wiślanej. Pozwolenie na wycinkę drzew, w ogromnym pośpiechu, wydał wojewoda pomorski. Odbywa się ona pomimo postępowania odwoławczego w sprawie środowiskowej decyzji oraz zastrzeżeń Komisji Europejskiej.

pokaż więcej touch_app
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.