Wrocław 26-27 09.2016: Kongres Regionów
Kongres Regionów to największe w Polsce miejsce spotkań przedstawicieli administracji samorządowej i państwowej oraz świata biznesu, nauki i organizacji pozarządowych
Kongres Regionów to największe w Polsce miejsce spotkań przedstawicieli administracji samorządowej i państwowej oraz świata biznesu, nauki i organizacji pozarządowych, a także reprezentantów sportu, kultury i mediów. W czasie dwóch dni sesji plenarnych i dyskusji panelowych – w obecności znamienitych gości, decydentów oraz uznanych ekspertów, omawiane są dobre praktyki oraz tematy związane z rozwojem miast i regionów. Podczas uroczystej Gali wręczane zostają prestiżowe nagrody w rankingu Prezydentów Miast N15 (Newsweek) oraz w rankingu „Miasta atrakcyjne dla biznesu” (Forbes), a także rozstrzygnięty zostanie konkurs „Metamorfoza w moim Regionie. Przed i po”, w którym do wygrania jest 500 000 tys zł na kampanie promocyjna w mediach Grupy Onet - RASP. VII Kongres Regionów odbędzie się w dniach 26-27 września w Narodowym Forum Muzyki we Wrocław
„Nowoczesne Regiony przyjazne mieszkańcom” to temat przewodni tegorocznego Kongresu. Podczas dwóch dni sesji plenarnych i dyskusji panelowych – w obecności znamienitych gości, decydentów oraz uznanych ekspertów, omawiane będą dobre praktyki oraz tematy z obszarów: samorząd i biznes, jakość życia mieszkańców, promocja regionów. Kongres Regionów już po raz drugi zawita do Wrocławia, stolicy Dolnego Śląska.
Podczas uroczystej Gali, wieńczącej pierwszy dzień VII Kongresu Regionów, zostaną ogłoszeni laureaci Rankingu Prezydentów Miast N15, organizowanego przez tygodnik Newsweek
Stałym punktem na mapie Kongresu będzie również prezentacja rankingu „Miasta atrakcyjne dla biznesu”, realizowanego przez magazyn Forbes.
Podczas Kongresu nastąpi rozstrzygnięcie konkursu „Metamorfoza w moim Regionie. Przed i po”. Celem konkursu jest nagrodzenie najbardziej wartościowych programów rewitalizacji wybranych obiektów i/lub obszarów – pod kątem korzyści, jakie przyniosły mieszkańcom. Zgłoszenia przyjmowane będą od 4 lipca do 11 września, pod adresem mailowym konkurs@kongresregionow.pl. Grupa Onet-RAS Polska ufundowała dla zwycięzcy pakiet promocyjno-reklamowy o wartości: 500.000 złotych brutto.
Panele dyskusyjne z kolei będą poruszać tematy bliskie mieszkańcom, władzom oraz biznesowi. Prelegenci zastanowią się nad jakością życia, m.in. nad konsekwencjami depopulacji, która ma w tej chwili miejsce w Polsce, następnie prześledzą, czy samorządowa polityka edukacyjna może stać się elementem przewagi konkurencyjnej oraz jak decydenci mogą przyczynić się do sprawnego funkcjonowania administracji samorządowej. Z pewnością wiele emocji wzbudzi temat budżetu obywatelskiego i jego skuteczności w budowaniu zaangażowania. Goście Kongresu wspólnie zastanowią się, jak naprawdę rozmawiać z mieszkańcami.
Paneliści, w wątku tematycznym samorząd i biznes, wezmą pod lupę temat współpracy międzysektorowej, w tym partnerstwo publiczno-prywatne oraz narzędzia wspierania biznesu w rękach poszczególnych szczebli samorządu terytorialnego. Z kolei w obszarze promocji zostaną szeroko omówione social media i alternatywne narzędzia komunikacji marketingowej. Uczestnicy VII Kongresu będą mieli także okazję zmierzenia się z zagadnieniem: „Praktycy nowych form kontra sceptycy. Tanio, ale głośno. Wizerunek pomysłem stoi, czyli o najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych miast i regionów”. Wątek promocji regionów dostarczy rzetelnej wiedzy o nowych trendach w komunikacji skierowanej zarówno do mieszkańców, jak i do inwestorów.
Tegoroczny Kongres będzie wzbogacony o liczne nowości m.in. zostanie uruchomiona nowa strona internetowa www.kongresregionow.pl, a także pojawią się wydarzenia towarzyszące, jak Kongres Miast Sportowych „Polska na Medal”. 26 września 2016 r. eksperci ze świata biznesu sportowego poruszą w pięciu panelach tematycznych najważniejsze problemy związane z rozwojem sportu w Polsce, w szczególności na poziomie samorządowym. Przyjrzymy się takim kwestiom, jak: infrastruktura sportowa, wychowanie przyszłych mistrzów, skuteczna organizacja wydarzeń sportowych, czy budowanie marki miasta poprzez sport.