×
logo
kontakt:
redakcjaeko.org.pl
odkrywki dla klimatu energia prawo rzeki smog ptaki drzewa
logo
 

14 września 2013
Transport
 

Jakie paliwa promy będą stosować po 2050 roku?

Rząd Danii postanowił, że duński sektor transportu morskiego musi uniezależnić się od paliw kopalnych najpóźniej w 2050 roku.

Pomysł został poparty przez największych duńskich armatorów i już rozpoczęto pracę nad katalogiem pomysłów, które stopniowo doprowadzą do zastąpienia ropy jako głównego surowca zasilającego statki.

"Armatorzy promowi aktywnie działają na rzecz stworzenia podstaw do bardziej ekologicznego rynku promowego. Dlatego też przedstawiony przez rząd projekt stopniowego wycofywania paliw kopalnych w sektorze transportu do roku 2050 był bardzo pozytywnie przyjęty” -  powiedział przewodniczący Stowarzyszenia Armatorów Danii John Steen-Mikkelsen.

Przewoźnicy promowi są co raz bardziej zaniepokojeni nowymi regulacjami, mającymi na celu poprawę ochrony środowiska, wprowadzającymi nowe zasady stosowania bardziej ekologicznych paliw oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Dlatego inicjatywa Ministerstwa Transportu Danii, które od 26 sierpnia uruchomiło proces tworzenia harmonogramu wycofywania paliw kopalnych, jest dobrym i oczekiwanym krokiem. W ramach zaproszenia Ministra Transportu do dyskusji w tym temacie, firmy promowe oraz inne podmioty gospodarcze mogą również zgłaszać swoje pomysły.

Jest to poważne wyzwanie, które będzie miało ogromny wpływ nie tylko na połączenia lokalne, ale również trasy międzynarodowe. Zmiany te pociągną za sobą nie tylko ogromne inwestycje w nowa flotę, ale również inwestycje na lądzie, w portach, gdzie pod nowe źródła zasilania ma zostać przygotowana indywidualna infrastruktura. W roku 2012 w ruchu krajowym promy pasażerskie przetransportowały 9.000.000 osób, a w ruchu międzynarodowym prawie 20.000.000! Duńskie linie promowe transportują rocznie 20% całkowitej ilości ładunków pomiędzy portami duńskimi i zagranicznymi oraz 25% transportów krajowych.

Na ostatnim spotkaniu został wybrany nowy trzyosobowy Zarząd Stowarzyszenia Armatorów Danii: Prezes Faergen A/S Jan Steen-Mikkelsen, Prezes Scandlines Dania Søren Poulsgaard Jensen oraz Prezes Mols-Linien A/S Søren Jespersen.

źródło: http://www.gospodarkamorska.pl

 

Transport

Producenci europejskich samochodów ciężarowych będą musieli zmniejszyć emisję CO2 sprzedawanych pojazdów niemal o jedną trzecią do roku 2030. To najważniejszy (...)
Jeśli zależy nam na wyjściu z „kolejowego dołka” to musimy porzucić naiwną filozofię, że likwidacja kolejnych połączeń stanowi narzędzie biznesowej (...)
Wynalazek przetrwał w niemal niezmienionej formie jako dzisiejszy rowerek dziecięcy ("biegowy") służący do nauki jazdy. Sam rower przez 200 lat (...)
Acquisition of engineering business forms part of US company’s plan to cut costs, speed up production and increase quality
Dobiegły końca najbardziej rowerowe wakacje w historii: Tego lata Polacy miliony razy skorzystali z rowerów miejskich!
Samorządy na ogół nie były zainteresowane organizowaniem publicznego transportu zbiorowego dla mieszkańców.
Realizacja planu odbudowy żeglugi śródlądowej ma potrwać około 15 lat i będzie kosztowało ok.  60 miliardów złotych. Resort chce odbudować (...)
Prezesi spółek portowych założyli stowarzyszenie Odrą w Świat. Będą walczyć o pogłębienie rzeki, tak aby uzyskała III klasę żeglowności. Potrzebnych (...)
W dniach 18 i 19 listopada 1995 roku w Krakowie na spotkaniu rowerowych działaczy z kilku miast Polski nieformalna *Międzymiastówka (...)
więcej