Transport

Jakie paliwa promy będą stosować po 2050 roku?

14 września 2013
min
(galeria fotografii)

Rząd Danii postanowił, że duński sektor transportu morskiego musi uniezależnić się od paliw kopalnych najpóźniej w 2050 roku.

Pomysł został poparty przez największych duńskich armatorów i już rozpoczęto pracę nad katalogiem pomysłów, które stopniowo doprowadzą do zastąpienia ropy jako głównego surowca zasilającego statki.

"Armatorzy promowi aktywnie działają na rzecz stworzenia podstaw do bardziej ekologicznego rynku promowego. Dlatego też przedstawiony przez rząd projekt stopniowego wycofywania paliw kopalnych w sektorze transportu do roku 2050 był bardzo pozytywnie przyjęty” -  powiedział przewodniczący Stowarzyszenia Armatorów Danii John Steen-Mikkelsen.

Przewoźnicy promowi są co raz bardziej zaniepokojeni nowymi regulacjami, mającymi na celu poprawę ochrony środowiska, wprowadzającymi nowe zasady stosowania bardziej ekologicznych paliw oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Dlatego inicjatywa Ministerstwa Transportu Danii, które od 26 sierpnia uruchomiło proces tworzenia harmonogramu wycofywania paliw kopalnych, jest dobrym i oczekiwanym krokiem. W ramach zaproszenia Ministra Transportu do dyskusji w tym temacie, firmy promowe oraz inne podmioty gospodarcze mogą również zgłaszać swoje pomysły.

Jest to poważne wyzwanie, które będzie miało ogromny wpływ nie tylko na połączenia lokalne, ale również trasy międzynarodowe. Zmiany te pociągną za sobą nie tylko ogromne inwestycje w nowa flotę, ale również inwestycje na lądzie, w portach, gdzie pod nowe źródła zasilania ma zostać przygotowana indywidualna infrastruktura. W roku 2012 w ruchu krajowym promy pasażerskie przetransportowały 9.000.000 osób, a w ruchu międzynarodowym prawie 20.000.000! Duńskie linie promowe transportują rocznie 20% całkowitej ilości ładunków pomiędzy portami duńskimi i zagranicznymi oraz 25% transportów krajowych.

Na ostatnim spotkaniu został wybrany nowy trzyosobowy Zarząd Stowarzyszenia Armatorów Danii: Prezes Faergen A/S Jan Steen-Mikkelsen, Prezes Scandlines Dania Søren Poulsgaard Jensen oraz Prezes Mols-Linien A/S Søren Jespersen.

źródło: http://www.gospodarkamorska.pl

 

tytul: Energa traci. Rząd tnie wsparcie dla zielonego prądutytul: Kopalnie kontra Konstytucjatytul: Chiny: Czarna lista miast-trucicielitytul: Prezesi energetycznych gigantów: więcej klimatu, mniej zielonej energiitytul: Już nie będzie dzikich plaż?tytul: Rządzący udają, że chcą, by łupki były eksploatowane tytul: Czy możemy być spokojni o los polskiej przyrody?tytul: Gazprom rozpocznie podbój Arktyki jesienią
view_list  inne artykuły z tematu Transport:
mh

Rower ma 200 lat

Wynalazek przetrwał w niemal niezmienionej formie jako dzisiejszy rowerek dziecięcy ("biegowy") służący do nauki jazdy. Sam rower przez 200 lat ewoluował.

mh

www.theguardian.com: Tesla adds German firm Grohmann to European operations

Acquisition of engineering business forms part of US company’s plan to cut costs, speed up production and increase quality

mh

Cykliści i ...

Dobiegły końca najbardziej rowerowe wakacje w historii:
Tego lata Polacy miliony razy skorzystali z rowerów miejskich!

mh

NIK o funkcjonowaniu regionalnego publicznego transportu zbiorowego

Samorządy na ogół nie były zainteresowane organizowaniem publicznego transportu zbiorowego dla mieszkańców.

mh

60 mld zł oraz 15 lat na udrożnienie rzek

Realizacja planu odbudowy żeglugi śródlądowej ma potrwać około 15 lat i będzie kosztowało ok.  60 miliardów złotych. Resort chce odbudować polskie części trzech międzynarodowych szlaków wodnych.

pokaż więcej touch_app
 
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.