Tak będzie wyglądał prom hybrydowy wybudowany przez stocznię Crist
29 października 2015 r. gdyńska stocznia podpisała kontrakt na budowę promu hybrydowego doble-ended ferry dla fińskiego armatora – Finferries.
P310 to nowoczesna jednostka z napędem hybrydowym (diesel-elektryczny). Dzięki realizacji jednostki możliwa będzie płynna obsługa drogowej przeprawy promowej pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandi.
Załoga statku będzie niewielka – ma liczyć 3 osoby. Możliwości transportowe będą już jednak spore, bowiem statek będzie mógł przetransportować nawet 90 samochodów osobowych, a także 372 pasażerów. Zasilanie elektryczne będzie możliwe za sprawą zespołu baterii, którego żywotność szacuje się na minimum 10 lat. By je naładować, wystarczy tylko 7 minut podczas załadunku i wyładunku promu.
INFORMACJE TECHNICZNE
Prom posiada notację klasy DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power
Główne wymiary jednostki
długość – 96,35 m
szerokość – 15,2 m
wysokość – 5 m
zanurzenie – 3,5 m
Więcej na ten temat: Gdyński Crist wybuduje prom hybrydowy dla Finów
Warto podkreślić, że projekt P310, który będzie realizowany przez CRIST, jest drugim elektrycznym promem w Europie. Wobec dużej liczby drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, spodziewamy się rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double – ended ferry – mówi Monika Malec z działu marketingu CRIST.
Przewidywany czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.