Regulamin Karty Etycznej Pozarządowych Organizacji Ekologicznych
1. Sekretariat Karty
Rolę Sekretariatu Karty pełni Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć. Do zadań Sekretariatu należy:
- gromadzenie dokumentacji (deklaracje sygnatariuszy Karty, protokoły ze spotkań Komisji Etycznej)
- dbanie o przepływ informacji związanych z funkcjonowaniem Karty
- promocja Karty i jej sygnatariuszy
2. Komisja Etyczna
Komisja Etyczna jest powoływana spośród sygnatariuszy Karty. Do jej zadań należy :
- podejmowanie decyzji w przypadku wątpliwości wobec organizacji chcącej stać się sygnatariuszem Karty
- podejmowanie decyzji w przypadku naruszenia zasad Karty
Komisja liczy 3 osoby; kadencja Komisji trwa 1 rok.
3. Sygnatariusze
- Każda organizacja ekologiczna może stać się sygnatariuszem Karty. Organizacje zainteresowane podpisaniem Karty, muszą złożyć deklarację przystąpienia, podpisaną przez osoby upoważnione do podejmowania zobowiązań w imieniu organizacji. Informacja o zgłoszeniu organizacji zostanie rozesłana (drogą elektroniczną) do wszystkich dotychczasowych sygnatariuszy Karty.
Jeśli w ciągu dwóch tygodni od rozesłania informacji, żaden z sygnatariuszy nie zgłosi zastrzeżeń wobec zgłaszającej się organizacji - staje się ona sygnatariuszem Karty. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek zastrzeżeń Komisja Etyczna rozstrzyga ostatecznie, czy dana organizacja może zostać sygnatariuszem Karty.
- W przypadku zaistnienia udokumentowanego faktu naruszenia zasad Karty przez którąkolwiek z organizacji - sygnatariuszy Karty, członkowie Komisji Etycznej badają informacje dostępne na ten temat i podejmują ostateczną decyzję o dalszym sposobie postępowania.
|